- Artikler, Kost

5 gode råd til en sund morgenmad

Det vigtigste måltid på dagen er morgenmad, og derfor er det altid en god måde at starte ud med et sundt måltid.

Der er mange forskellige muligheder når det kommer til sund morgenmad, det behøves ikke bare at være havregrød.

Det kan være alt fra smoothies, proteinpandekager eller havregryn med peanutbutter. Der er mange muligheder for, at lave en sund morgenmad.
Personligt er jeg selv meget glad for at blende meget af min morgenmad, da jeg så kan tage det med på farten om morgen. Det gør det lidt lettere, især hvis det er en af de dage hvor jeg træner om morgen.

Forbered morgenmaden dagen ind

Har du svært ved at stå tidligt op om morgen, så kan det anbefales at forberede ens morgenmad dagen inde. På den måde kan man spare tid om morgen, hvilket giver dig muligheden for at sove lidt længere.

Hvis du har børn så kan du også med fordel forberede din egen morgenmad aftenen inden, så du ikke skal bruge tid på det om morgen, men kan bruge mere tid sammen med dine børn og deres morgenmad.

Ha’ sund morgenmad i fryseren

Vi kan også anbefale at man har forskellige former for morgenmad i fryseren, som man let kan tage op aftenen inden. Dette punkter faldet lidt ind under det ovenstående, også alligevel ikke. Der er mange muligheder for at lave morgenmad, som man kan have liggende i fryseren i længere tid. Man kan f.eks. lave ægge-muffins, pandekager, eller have frosne bær liggende så man hurtigt kan lave en smoothies.

Altid hav sund morgenmad til rådighed

Dette råd giver egentligt lidt sig selv, men det er vigtigt altid at have sund morgenmad til rådighed. Ellers bliver det rigtig svært, at lave det til sig selv. Derfor kan det anbefales at gøres til ens faste rutine at handle ind til sund morgenmad et par gange om ugen.

Drik rigeligt med vand

Det er vigtigt at man husker og drikke vand om morgenen, det er med til at gøre dig frisk hurtigere. Udover det bliver hurtigere frisk, så mætter det også en lille smule så du ikke kan spise en lige så stor portion morgenmad. Det er ideelt hvis du er på slankekur.

Det anbefales at drikke mellem 0.5-1.0 liter vand om morgen inden, at man begynder på sin kaffe og andre koffeinholdige drikke.

Vent med at tjekke din telefon

Dette råd hørere ikke direkte til sund morgenmad, men mere til hvordan man får en sund morgenmad. Men hvis du starter dagen ud med at tjekke de sociale medier, så spilder du hurtigt en masse tid du kunne have brugt på at lave sund og lækker morgenmad.

Udover dette så får man bare en langt bedre morgen, hvis man starter ud med at have lidt tid til sig selv og vågne ordentligt på den måde.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *